Category: Informasi

Picture1 (1) 0

Punca-Punca Penyakit Kencing Manis

Hye all.. Mungkin sesetengah daripada anda keliru apakah punca sebenar penyakit kencing manis nie.. okeyla kali nie saya akan kongsikan mengenai punca penyakit yang sangat berbahaya nie.. Klik untuk mengetahui tentang penyakit kencing manis...

what-is-diabetes 0

Penyakit Kencing Manis

Hye Semoga sihat semualah kengkawan yang saya sayangi ya… Sebut sahaja penyakit kencing manis nie semua orang kerut dahi, tiada siapa yang minta untuk kena penyakit kencing manis nie..nama pun syeramm kengkawan kan.. Sesetengahnya...

super-red-dragon-fruit 0

Khasiat buah Naga

hye Hmm.. tadi jalan-jalan cari makan terpandang plak  sejenis buah nie..awww kaler dia saje dah betul2 buat saya ngidam nak menjamah buah nie..betul2 naik buat kate orang utara..haha..dahlah cantik bentuk buah die pastu bile...

PolidentSugarcane 0

Khasiat Buah Betik

Hye..  Korang suka betik tak kengkawan? saya suka juga, nak-nak makan betik lepas keluar dari peti sejuk,memang syyedap, lagi urmmmm rase die kan…hahaha. Tapi tak ramai yang menggemari betik kerana ia kurang popular berbanding...

sis-elyn 2

Berdengkur – Cara untuk mengatasinya

Hye Bila sebut pasal tidur, kita mesti terbayang waktu untuk merehatkan otak dan badan lepas penat bekerja. Tapi boleh ke nak tidur lena kalau pasangan kita atau rakan serumah tidur berdengkur kengkawan? Dan kita...

501px-Obstruction_ventilation_apnée_sommeil.svg_ 1

Berdengkur – Sebab-Sebab Terjadinya

Hye Berdengkurkah ketika anda tidur kengkawan? Berdengkur adalah satu bunyi bising yang dikeluarkan semasa bernafas dalam tidur apabila sebahagian saluran pernafasan bahagian atas seseorang tersumbat.. Sebelum ini saya telah menulis entry berkaitan simptom masalah...

snore-cartoon 1

Simptom Masalah Berdengkur

Krooohhhh…kroooohhh..!! Arghhh bising betol laki aku berdengkor.. aku nak tido pun susah….huh… Ha anda tahu tak masalah berdengkur nie apa kengkawan?Adakah berdengkur itu sihat, normal? Berdengkur adalah masalah kebanyakan orang terutama lelaki. Perempuan mungkin...

page 1

Simptom-Simptom Penyakit Kayap

Hye Kengkawan, buat apa tue..? jom penuhi masa terluang anda dengan membaca info-info tentang kesihatan..ada baiknya jugak jika selepas anda membaca info ini anda terus share kepada kepada kawan-kawan terdekat anda.. tak rugi bro,...

kayap 0

Penyakit Kayap

Hye Kengkawan.. Mengalami gatal-gatal di badan pasti merimaskan tambahan pula kesakitan yang mencucuk-cucuk sehingga timbul bintik-bintik kemerahan di bahagian berkenaan. Kemunculan bintik-bintik tersebut biasanya berlarutan selama dua atau tiga hari sebelum menggelembung dan pecah...

ders0301-01 0

Penyakit Ekzema

Hye semua Okey kali nie saya nak menulis entry berkenaan dengan penyakit eczema.. anda tahu ker penyakit nie kengkawan? Okeylaa eczema atau dikenali sebagai dermatitis atopic nie adalah satu penyakit yang disebabkan oleh sentuhan...